Dr. Eirini Grigoriadou

 

Thessaloniki, Greece, 1976. Grigoriadou holds a Ph.D. from the Department of Art History, Faculty of Geography and History, University of Barcelona, Excellent Cum Laude (2011). Thesis: “The archive and the photographic typologies. From the new objectivity to the new generation of photographers in Germany: 1920-2009”. Supervisor: Dr. Anna Maria Guasch Ferrer.

Grigoriadou also holds a M.A. from the Department of Art History, Faculty of Geography and History, University of Barcelona, Spain, a M.A. from the Department of Fine Arts, University of Barcelona, Spain, and a B.A. in Fine Arts, from the Department of Applied and Plastic Arts, Aristotle University, Thessaloniki, Greece.

She has been a Documentalist and Collaborator in Publications with Professor Anna Maria Guasch, Visual autobiographies. The index file. (Siruela, Madrid, 2009) and Art and Archive, 1920-2010. Genealogies, Typologies and Discontinuities (Akal/Arte Contemporáneo, Madrid, 2011).

 

Related Articles

The archive and the photographic typologies. From the new objectivity to the new generation of photographers in Germany: 1920-2009

Thesis Abstract
Read →

Fuentes Teóricas del Archivo

La cuestión de archivo en la teoría del filósofo francés Michel Foucault forma parte de la historia y de la visión del presente. Su redefinición de archivo nos introduce en nuevos modos de pensar no solamente el pasado, sino también el presente.
Read →

Fuentes Teóricas de la Fotografía

Walter Benjamin. La dialéctica de la imagen fotográfica.
Read →

Fuentes Teóricas de la Fotografía y del Archivo

La identidad de la fotografía asignada con una cualidad científica y considerada como instrumento de evidencia, documento objetivo de la realidad ha sido objeto de discusión desde la invención del medio.
Read →

Fotografía y Archivo en Alemania. Los Precursores: 1920-1930

El archivo fotográfico y fisiognómico de August Sander, su estructura y sistematización en relación a su contexto histórico en Alemania de Weimar.
Read →

Fotografía y Archivo en Alemania: 1960-2009

Introducción en la nueva fotografía alemana. Tipologías fotográficas: La escuela de Bernd y Hilla Becher y sus generaciones. Una síntesis de la fotografía contemporánea alemana y su relación a las tipologías y el archivo.
Read →

 

Comments are closed.